Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Τ΄αλάτι και η ζάχαρη, μοιάζουν μα δεν ταιριάζουν

Κατόπιν απεριορίστων περιηγήσεων παρά το Διαδίκτυο και μετά από αμέτρητες επισκέψεις σε όλους αυτούς τους άπειρους, σχετικούς κι άσχετους κουζινικούς ιστότοπους, βαρειά καλά το σκέφτηκα κι αποφάσισα να δημιουργήσω έναν δικό μου καφενέ, έναν ιστότοπο, κουζινικό σαν άλλους μεν, μοναδικό δε, σμυρνέικο. Θα ΄θελα,  μέσα από τις παλιές σμυρνέικες συνταγές της προγιαγιάς, της γιαγιάς, της μαμάς μου, του μπαμπά μου και της προσφυγικής γειτονιάς μου,  να τα καταφέρω και να μεταφέρω μα και να σας μεταφέρω όλη εκείνη την αγάπη που νιώθω για κείνη την άλλη κουζίνα κι εκείνη την άλλη "μεγάλη άγνωστη" πατρίδα που κουβαλάω μέσα μου... 
Μερικές φορές θα σας μπερδεύω, ανάμεσα σε μνήμες και θύμησες, μα να είστε σίγουροι για ένα πράγμα. Οι συνταγές που θα βρείτε εδώ είναι μοναδικές αυθεντικές, σμυρνέικες συνταγές, γεμάτες αγάπη, μνήμες, έθιμα και παραδόσεις. Και κυρίως είναι απλές, γευστικές και γρήγορες. Τα μετρήματα των υλικών γίνονται με φλυτζάνια, κουτάλια, κουταλάκια, ποτήρια, ποτηράκια ...  Τα υλικά θέλει μόνο να ΄ναι φρέσκα κι εσείς έτοιμοι να δώσετε αγάπη. Μια απέραντη έκφραση αγάπης είναι το μαγείρεμα! ΄Εστω κι αν κάποια υλικά να μην βρίσκονται το ίδιο εύκολα σήμερα, έστω κι αν δεν είναι τα ίδια με κείνα του τότε, η αγάπη μένει πάντα ίδια.

Σημείωση: ΄Ηθελα το "Μελίμηλον", να πρωτανοίξει στο Διαδίκτυο, στις 21 του μήνα Μάρτη.  Του ταιριάζει... μιας και μ΄άνοιξη μοιάζει η μοσχοβολιστή σμυρνέικη κουζίνα. Κουζίνα", απαράμιλλη και  μοναδική, η σμυρνέικη κουζίνα άνοιξη θυμίζει με τα χρώματά της, τ΄αρώματά της, τα βότανά της. Και δεν το λεώ μόνο και μόνο εξαιτίας της τρελής αγάπης που της έχω. Σκέφτηκα μόνο πως χρειαζούμενο είναι να γίνει μια αρχή 4-5 μέρες πριν τις 21. ΄Ετσι, μόνο και μόνο για να ΄χω τον λόγο και τον καιρό να σας φέρω στα νερά μου, να σας κάνω μια εισαγωγή, να κάνουμε μια γνωριμιά, μι΄αρχή ...

Εισαγωγή λοιπόν
και στου μήνα τις 21 η πρώτη συνταγή

                                                                                          ΚΑΛΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Κι επειδή δεν θέλω κανένα να θίξω, όταν λέω για έμπειρους και πεπειραμένους απλά εννοώ πως εξηγήσεις π.χ. φουσκώνει, ανεβαίνει, όσο πάρει, όσο σηκώσει, ροδίζει, αλαφραίνει, περίπου ένα κιλό, ίσα να ξεκολλάει , θα δεις με το μάτι...  δεν δύναμαι να δώσω. Βλέπετε τα κιταπάκια της προγιαγιάς, τα τεφτεράκια της γιαγιάς και τα ραβασάκια της μαμάς .... τέτοιου τύπου εξηγήσεις δεν περιέχουν! Με το μάτι (αν τολμούσα ας μην βοηθούσα τη μαμά μου), με το πείσμα (αμ που θα μου πάει) και με το κάνε-κάνε τα έβγαλα πέρα μόνη μου κι εγώ με αυτή την περίεργη κουζινική ορολογία ... Κι έχοντας πια πάρει το κολάι  μού είναι δύσκολο να εξηγήσω σε κάποιον τι ακριβώς θέλουν να πουν αυτά τα διάφορα ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου